Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию Слуцкого райисполкома
Государственное учреждение образования
Вежская средняя школа
Правілы ўнутранага распарадку для вучняў
дзяржаўнай установы адукацыі “Вежская сярэдняя школа”
І. Агульныя палажэнні
1.1. Правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая садзейнічае паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхаванню павагі да яго асобы і яго правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, патрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.
1.3. Згодна Правілам усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за нарушэнні норм паводзін ва ўстанове адукацыі.
1.4. У адпаведнасці з сапраўднымі Правіламі ў кожнай ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца з саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змяненні і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4. сапраўдных Правіл.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў устаноў адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктары новага навучальнага года, усіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс).
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месце і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
ІІ. Асноўныя правы навучэнцаў
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адыкацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) ў адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна- эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і экспуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам устаноў адукацыі;
2.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
ІІІ. Асноўныя абавязкі навучэнцаў
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні кіраўніцтва школы і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых). Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага кіраўніка школы);
4.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
4.4. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.5. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
4.6. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (другіх) удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
4.7. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва ставіцца да энэргарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.8. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
4.9. клапаціцца аб сваім здароўі, бяспецы і жыцці навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканальвання;
4.10. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва школы) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
4.11. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб запланаваным наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
4.12. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
4.13. саблюдаць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна санітарным нормам, спецыяльнае адзенне на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
4.14. мець на ўроках неабходныя вучэбныя прылады;
4.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
4.16. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;
4.17. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.18. прадстаўляць дзённік па першаму патрабаванню педагагічнага работніка адукацыі;
4.19. саблюдаць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выражэнні, спазняцца на вучэбныя заняткі без уважлівай прычыны, наносіць урон маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (або іх імітатары або муляжы), халодную зброю, калючыя, рэжучыя, рубячыя прадметы (або іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тутунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, сістэмы для ўжывання тытуню, запалкі, запальнічкі, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольным, а таксама прыналежнасці да азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і знявагу ў адносінах да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівай прычыны і своечасовага інфарміравання класнага кіраўніка або дзяжурнага кіраўніка з наступным прадстаўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
5.6. карыстацца сродкамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі сродкамі падчас адукацыйнага працэсу без дазвалу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць сродкі мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасть, насілле;
5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва школы, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўлять падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, не слухаць самому і адцягваць увагу іншых вучняў, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятка;
5.10. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;
5.11. пересаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць ў азартныя гульні, праводзіць аперацыі шпекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыю да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам ўстановы;
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар або жакет.
спартыўнае адзенне і абутак, які прызначаны для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
адзенне, якое мае яркія малюнкі;
бруднае, пакамечанае (неахайнае) і іншае адзенне, якое не прызначана для наведвання ўстановы адукацыі;
джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
наяўнасць біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і разнастайных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.
займае месца ў вучэбным кабінете (класе), вызначаны класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і вучэбныя прылады;
ставіць на бясшумны рэжым сродак мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў вызначанае для гэтага прыстасавання (каробку), якое можа знаходзіцца на стале, які стаіць асобна, або на стале настаўніка.
У выпадку парушэння правіл настаўнік мае права забраць у вучня работу і ацаніць тольку тую частку работы, якая выканана вучнем самастойна.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфарміруе аб гэтым дзяжурнага кіраўніка і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага кіраўніка.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфарміраваць аб гэтым дзяжурнага кіраўніка.
21.3. Дзяжурны кіраўнік выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны кіраўнік пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны кіраўнік мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
Уважлівай прычынай лічыцца:
хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск урокаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам школы (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму кіраўніку, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перапынкаў, чысціню і парадак у школе.
28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класу, які падчас перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
28.3. З ліку вучняў VI-XІ класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
VІ. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
адпачынку і фізічнай размінкі;
прыёму ежы;
праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;
падрыхтоўкі да ўроку, іншае;
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VIІ. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
Спартыўная зала
Санітарныя пакоі
Гардэроб
VIІI. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС.
ІХ. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
узнагароджанне граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.
заўвага;
вымова;
адлічэнне.